Organisatie

Dagelijks bestuur

Leden:

  • Schoolbestuurders:
    • Anders Vink, onafhankelijk voorzitter
    • Reinoud de Vries (vertegenwoordigend bestuurslid ZHZ, voorzitter College van Bestuur OZHW)
    • Wim Kokx (vertegenwoordigend bestuurslid NWN, directeur bestuurder OSVS, penningmeester)
    • Jacqueline Bevaart (vertegenwoordigend bestuurslid VPR, algemeen directeur Penta)
  • Vertegenwoordigers van opleidingsinstituten:
    • Nelleke Belo (ICLON, Universiteit Leiden)
    • Hanno van Keulen (SEC, TU Delft)
    • Jaap van Beijnum (IvL Hogeschool Rotterdam)
  • Secretaris:
    • Irene van Noort (programmaleider Samen Opleiden RPO Rijnmond)

Coördinatiegroep Samen Opleiden

De coördinatiegroep Samen Opleiden voert het beleid van het dagelijks bestuur uit. In deze coördinatiegroep zitten de clustercoördinatoren Samen Opleiden en de regiocoördinator van Hogeschool Rotterdam, onder leiding van de programmaleider.De clustercoördinatoren dragen zorg voor de uitvoering van Samen Opleiden en ontwikkelen beleidsvoorstellen voor Samen Opleiden. Elk van de drie clusters kent een overleg van schoolopleiders, onder leiding van de clustercoördinatoren Samen Opleiden.
Clustercoördinatoren:
• Marianne Bijkerk (ZHZ)
• Joana Oliveira (ZHZ)
• Diederik van Dalen (NWN)
• Gerben Lodder (NWN)
• Marieke Aantjes (VPR)
• Sjoerd Hoekstra (VPR).
Regiocoördinator Instituut voor Lerarenopleidingen Hogeschool Rotterdam:
• Hélène Timmers (regiocoördinator IvL)

Coördinatiegroep Samen Professionaliseren

De coördinatiegroep Samen Professionaliseren (CSP) werkt vanuit de RPO-visie op Samen Professionaliseren en heeft een structurele plaats in de opleidingsschool. De coördinatiegroep bestaat uit de clustermakelaars: Jamilla Ardon (VPR), Linda Sprado (NWN) en Jeroen Bode (ZHZ).

De opdracht van deze coördinatiegroep is:

  • Gevraagd en ongevraagd adviseren van het dagelijks bestuur over Samen Professionaliseren;
  • Verbindingen leggen binnen en tussen de clusters en het makelen van vraag en aanbod;
  • Voorstellen doen en (laten) ontwikkelen van programma’s voor professionalisering van leraren en andere medewerkers in de scholen;
  • Gebruikmaken van het bestaande aanbod op de scholen en dit aanvullen met nieuwe programma’s die samen worden ontwikkelen of aanbesteed.

Organogram

Ik wil de studenten laten vliegen!

lees verder >>
Marianne Bijkerk, clustercoördinator Zuid-Holland-Zuid en schoolopleider Walburg College

We bouwen het leerproces stap voor stap op. We bekijken goed hoe we de setting van het lesgeven veilig kunnen maken.

lees verder >>
Jolanda van Herk, docent Retail & Business en werkplekbegeleider Zadkine

Ik zorg ervoor dat studenten in een warm bad terechtkomen

lees verder >>
Pinar Rousian, docent Duits en schoolopleider Willem de Zwijger College

Ik wil een goede, positieve docent zijn – dan kan ik het verschil voor mijn leerlingen maken

lees verder >>
Rakeem Komsi, student lerarenopleiding economie

Ik snap niet dat niet iederéén docent wil worden!

lees verder >>
Yildez Horstman, student lerarenopleiding biologie

Een lerarenopleiding volgen is leuk, je kunt je kennis delen en je werkt aan je persoonlijke ontwikkeling

lees verder >>
Yahne Biesbroek, student lerarenopleiding biologie

Je raakt in dit vak niet uitgeleerd!

lees verder >>
Romy Boer, student lerarenopleiding Duits

Het is stimulerend om bij elkaar in de keuken te kijken

lees verder >>
Linda Sprado, HRM-adviseur Sg Spieringshoek

Studenten binnen je eigen school opleiden biedt mooie kansen om het lerarentekort tegen te gaan

lees verder >>
Jacqueline Bevaart, algemeen directeur

Als eigen mensen het huidige personeel professionaliseren, kan dat mooi worden!

lees verder >>
Arie Cové, directeur-bestuurder RGO Middelharnis

Het leraarsvak laat je steeds opnieuw doelen stellen, voor je eigen ontwikkeling en die van je leerlingen of studenten.

lees verder >>
Alieke Vis, student lerarenopleiding Nederlands

Van een student in je team of klas wordt je onderwijs beter. Je kijkt er zelf ook weer met een andere bril naar.

lees verder >>
Ton Rademaker, instituutsopleider Zadkine