Organisatie
Bestuur Onderwijsregio Rijnmond
Samen Opleiden is een van de vier programmalijnen van de Onderwijsregio Rijnmond. Daarom is het bestuur van de Onderwijsregio Rijnmond meteen ook het bestuur van RPO Rijnmond.
Leden:
- Schoolbestuurders:
• Anders Vink, onafhankelijk voorzitter
• Reinoud de Vries (vertegenwoordigend bestuurslid ZHZ, voorzitter College van Bestuur OZHW)
• Arjan van der Wart (vertegenwoordigend bestuurslid NWN, rector-bestuurder KrimpenerwaardCollege (OVB)
. Jacqueline Bevaart (vertegenwoordigend bestuurslid VPR, algemeen directeur Penta)
. Gerrit Veneboer (lid Raad van Bestuur bij Lentiz onderwijsgroep) - Vertegenwoordigers van opleidingsinstituten:
• Fred Janssen (ICLON, Universiteit Leiden)
• Hanno van Keulen (SEC, TU Delft)
• Jaap van Beijnum (IvL Hogeschool Rotterdam) - Programmamanager
• Marius BilkesRPO Rijnmond (organisatie)
-
Projectleider Samen Opleiden: Hester van de Kuilen
Coördinatiegroep Samen Opleiden
- De coördinatiegroep Samen Opleiden voert het beleid van het bestuur uit. In deze coördinatiegroep zitten de clustercoördinatoren Samen Opleiden en de regiocoördinator van Hogeschool Rotterdam, onder leiding van de programmaleider. De clustercoördinatoren dragen zorg voor de uitvoering van Samen Opleiden en ontwikkelen beleidsvoorstellen voor Samen Opleiden.
Elk van de drie clusters kent een overleg van schoolopleiders, onder leiding van de clustercoördinatoren Samen Opleiden.
Clustercoördinatoren:
• Marianne Bijkerk (ZHZ)
• Joana Oliveira (ZHZ)
• Diederik van Dalen (NWN)
• Gerben Lodder (NWN)
– Sjoerd Hoekstra (VPR)
– Bianca Veenhoff (VPR)
Regiocoördinator Instituut voor Lerarenopleidingen Hogeschool Rotterdam:
• Hélène Timmers
Coördinatiegroep Samen Professionaliseren
De coördinatiegroep Samen Professionaliseren (CSP) werkte vanuit de RPO-visie op Samen Professionaliseren en had een structurele plaats in de opleidingsschool. De coördinatiegroep bestond uit de clustermakelaars: Jamilla Ardon (VPR), Linda Sprado (NWN) en Jeroen Bode (ZHZ).
De opdracht van deze coördinatiegroep was:
- Gevraagd en ongevraagd adviseren van het bestuur over Samen Professionaliseren;
- Verbindingen leggen binnen en tussen de clusters en het makelen van vraag en aanbod;
- Voorstellen doen en (laten) ontwikkelen van programma’s voor professionalisering van leraren en andere medewerkers in de scholen;
- Gebruikmaken van het bestaande aanbod op de scholen en dit aanvullen met nieuwe programma’s die samen worden ontwikkeld of aanbesteed.
Get Social