Organisatie
Dagelijks bestuur Onderwijsregio Rijnmond
Samen Opleiden is een van de vier programmalijnen van de Onderwijsregio Rijnmond. Daarom is het bestuur van Onderwijsregio Rijnmond meteen ook het bestuur van RPO Rijnmond.
Leden:
- Schoolbestuurders:
• Anders Vink, onafhankelijk voorzitter
• Reinoud de Vries (vertegenwoordigend bestuurslid ZHZ, voorzitter College van Bestuur OZHW
• Arjan van der Wart (vertegenwoordigend bestuurslid NWN, rector-bestuurder KrimpenerwaardCollege (OVB)
. Jacqueline Bevaart (vertegenwoordigend bestuurslid VPR, algemeen directeur Penta)
. Gerrit Veneboer (lid Raad van Bestuur bij Lentiz onderwijsgroep) - Vertegenwoordigers van opleidingsinstituten:
• Fred Janssen (ICLON, Universiteit Leiden)
• Hanno van Keulen (SEC, TU Delft)
• Jaap van Beijnum (IvL Hogeschool Rotterdam) - Programmamanager
• Marius BilkesRPO Rijnmond (organisatie)
Projectleider Samen Opleiden: vacature (zie de profielschets)
Coördinatiegroep Samen Opleiden
- De coördinatiegroep Samen Opleiden voert het beleid van het dagelijks bestuur uit. In deze coördinatiegroep zitten de clustercoördinatoren Samen Opleiden en de regiocoördinator van Hogeschool Rotterdam, onder leiding van de programmaleider. De clustercoördinatoren dragen zorg voor de uitvoering van Samen Opleiden en ontwikkelen beleidsvoorstellen voor Samen Opleiden. Elk van de drie clusters kent een overleg van schoolopleiders, onder leiding van de clustercoördinatoren Samen Opleiden.
Clustercoördinatoren:
• Marianne Bijkerk (ZHZ)
• Joana Oliveira (ZHZ)
• Diederik van Dalen (NWN)
• Gerben Lodder (NWN)
– Sjoerd Hoekstra (VPR)
– Bianca Veenhof (VPR)
Regiocoördinator Instituut voor Lerarenopleidingen Hogeschool Rotterdam:
• Hélène Timmers (regiocoördinator IvL)
Coördinatiegroep Samen Professionaliseren
De coördinatiegroep Samen Professionaliseren (CSP) werkt vanuit de RPO-visie op Samen Professionaliseren en heeft een structurele plaats in de opleidingsschool. De coördinatiegroep bestaat uit de clustermakelaars: Jamilla Ardon (VPR), Linda Sprado (NWN) en Jeroen Bode (ZHZ).
De opdracht van deze coördinatiegroep is:
- Gevraagd en ongevraagd adviseren van het dagelijks bestuur over Samen Professionaliseren;
- Verbindingen leggen binnen en tussen de clusters en het makelen van vraag en aanbod;
- Voorstellen doen en (laten) ontwikkelen van programma’s voor professionalisering van leraren en andere medewerkers in de scholen;
- Gebruikmaken van het bestaande aanbod op de scholen en dit aanvullen met nieuwe programma’s die samen worden ontwikkeld of aanbesteed.
Organogram
Ik wil een goede, positieve docent zijn – dan kan ik het verschil voor mijn leerlingen maken
lees verder >>
Je raakt in dit vak niet uitgeleerd!
lees verder >>
Het is stimulerend om bij elkaar in de keuken te kijken
lees verder >>
Ik zorg ervoor dat studenten in een warm bad terechtkomen
lees verder >>
Ik wil de studenten laten vliegen!
lees verder >>
Van een student in je team of klas wordt je onderwijs beter. Je kijkt er zelf ook weer met een andere bril naar.
lees verder >>
Studenten binnen je eigen school opleiden biedt mooie kansen om het lerarentekort tegen te gaan
lees verder >>
Als eigen mensen het huidige personeel professionaliseren, kan dat mooi worden!
lees verder >>
Ik snap niet dat niet iederéén docent wil worden!
lees verder >>
Een lerarenopleiding volgen is leuk, je kunt je kennis delen en je werkt aan je persoonlijke ontwikkeling
lees verder >>
We bouwen het leerproces stap voor stap op. We bekijken goed hoe we de setting van het lesgeven veilig kunnen maken.
lees verder >>
Het leraarsvak laat je steeds opnieuw doelen stellen, voor je eigen ontwikkeling en die van je leerlingen of studenten.
lees verder >>
Get Social