Kenmerken

Dit zijn de kenmerken van onze opleiding samen met je lerarenopleiding (‘duaal’):

  • Je krijgt veel praktijkervaring meteen vanaf je eerste stage
  • Je krijgt de kans ervaring op te doen op heel diverse scholen: van vmbo tot gymnasium en van mbo tot praktijkonderwijs
  • Je leert veel extra’s dankzij onze eigen modules, zoals digitale didactiek en adolescentiepsychologie
  • Je komt snel in aanmerking voor een benoeming, soms al tijdens je opleiding

Ons traject vraagt wat van je:

  • De leerwerktaken vragen de nodige tijd
  • Je doet een assessment of voert een toelatingsgesprek voor je kunt deelnemen aan dit traject; je kunt dus ook afgewezen worden
  • Onze werkplekbegeleiders (coaches), schoolassessoren en schoolopleiders geven je eerlijke feedback; dat kun je confronterend vinden
  • Je bent vanaf het begin als een collega onder de leraren. Daar horen verantwoordelijkheden bij.

Jonge mensen binnen je school geven een andere sfeer

lees verder >>
Floor Kik, personeelsadviseur

In korte tijd veel ervaring opdoen, in teamverband leren en goede hulp krijgen bij problemen; dat vind ik fijn aan de opleidingsschool.

lees verder >>
Pebbles van Schaik-Herkhof, student

Laten we elkaars kennis en vaardigheden gebruiken voor professionalisering

lees verder >>
Anders Vink, directeur

Doordat ik zelf ook dagelijks voor de klas sta kan ik de studenten goed helpen

lees verder >>
Armin de Graaf, instituutsopleider Armin de Graaf, docent natuurkunde en werkplekbegeleider, instituutsopleider van de Hogeschool Rotterdam

Ik fluister de studenten in: houd je eigen ontwikkeling in de gaten!

lees verder >>
Leike van der Leun, instituutsopleider

Ik liep veel meer stage en had een begeleider die de brug sloeg tussen de hogeschool en mijn stagescholen

lees verder >>
Robert Mol, oud-student

Ik wil de studenten laten vliegen!

lees verder >>
Marianne Bijkerk, clustercoördinator Zuid-Holland-Zuid en schoolopleider Walburg College

Studenten mogen mijn sterke punten best overnemen!

lees verder >>
Patrick Warbout, leraar aardrijkskunde en werkplekbegeleider

Hoe meer goede docenten kinderen hebben, des te minder gaan ze het slechte pad op

lees verder >>
Tuğba Özçelik, student

Begeleiders trappen bijvoorbeeld op de rem als je teveel wilt doen

lees verder >>
Dewi van der Gaag, student

Als eigen mensen het huidige personeel professionaliseren, kan dat mooi worden!

lees verder >>
Arie Cové, directeur-bestuurder RGO Middelharnis